Historie

historie_obr1

Madlenka je dřevolaminátový backdecker o délce 6,80 m, šířce 2,40 a o jeho původu mi není mnoho známo. Podle pamětníků byl postaven nějakým nadšencem koncem padesátých let, ale otázkou je, jestli nešlo jen o přestavbu lodi ještě staršího data výroby. Jak se tak poptávám, zjišťuji, že v Pragotronu byli kdysi původní majitelé mé lodi (v osmdesátých letech již relativně staří) a měla snad být celá černá. Jedná se o dřevolaminátovou kajutovou loď s kormidelnou, hnací silou je 220 kg vážící vestavěný motor Volvo Penta MD2B. Do mého vlastnictví přešla loď koupí na podzim roku 2004, kdy jsem ji na Staré plavbě v Libni zakoupil od pana Maxe Hakena, který započal s velmi zdařilou rekonstrukcí. 

Po nepopsatelných peripetiích s různými vykuky, kteří se tvářili jako odborníci na rekonstrukci motorizace lodi, jsem po šesti letech narazil na pana Voplakala v Neratovicích, který se dle mých dispozic excelentně zhostil prací, na které jsem si odborně netroufal. Jeho zásluhou dostala Madlenka výztuhu kýlu, nové motorové lože, nové palivové nádrže, byl usazen motor a realizováno zapojení elektrických, palivových i výfukových okruhů.   

 
Nakonec jsem se nechal přemluvit i na opravu obšívky a horní paluby, která to opravdu potřebovala a proto loď dostala i nový kabát, včetně jasanové horní paluby. Interiérové práce se v první fázi omezily pouze na kormidelní systém a zakrytí motorového prostoru a zadní paluby. Zejména systém zabudování motoru mi přijde praktický, vestavby v kormidelně nezkazily dobový ráz lodi.

Teprve na sklonku roku 2010 jsem se osmělil předhodit Madlenku technikům ze Státní plavební správy, kteří jí uznali (znovu) plavbyschopnou a přidělili jí evidenční číslo 109 934 (trochu méně romantické než původní P2-11707). První nautická zkouška proběhla na Labi poblíž Neratovic dne 28.4. 2012.

prvninautickazkouskaV jarních měsících 2012 došlo k finalizačním pracem svépomocí. Postupně jsem dodělal zábradlí střechy, zábradlí zádi, v interiéru jsem udělal malý kuchyňský koutek, vyrobil a očalounil sedáky kajuty a za pomoci všech kdo byli ochotní natíral, lakoval a brousil a zase lakoval.. Hrdý jsem na interiér kormidelny, kde se mi podařilo rekostruovat původní dvířka kajuty a vrátit zpět všechna mosazná kování. Bylo nezbytné vyrobit i provizorní zakrývací plachty, koupit fendry, háček, kotvu a ostatní nezbytnosti. Z lodního příslušenství jsem přidal sonar a vyrobil odkládací prostory v kormidelně. Veškerý volný čas v květnu-červenci 2012, byl zkrátka ve znamení intenzivních finalizačních prací v nekonečné očekávání vyplutí.

Od data koupě k první plavbě Nelahozeves - Praha dne 22.7. 2012 (náhodou na Magdalénu), uplynulo neuvěřitelných 8 let, ale dobrá věc se podařila a Madlenka bez sebemenší technické závady vyplula na svou první větší plavbu a zdárně zakotvila ve svém novém domově - Prasečí zátoce v Hodkovičkách.  poprvevprasecizatoce

Laskavý čtenář mých stránek jistě pochopí, že malý primitivní videoklip, který jsem na počest prvního vyplutí Madlenky udělal, vyjadřuje mou radost nad tím, že stejně jako sedm let předtím nebudu muset čelit škodolibým poznámkám svých kamarádů, které se dají vyjádřit citátem ze známé písně "Rozhlásil pak mezi kluky, že vyplouvá v máji, neřekl však letopočet a tak je to v háji".